Rebranding 3 generaties bouwbedrijf
Uniformiteit en eenvoud zijn cruciaal voor een merk. Doorheen de jaren en generaties ontstaat er een vaak een soort van organische wildgroei aan logo-varianten en communicatiedragers. Het afgelopen jaar hebben wij MCM als merk te gestroomlijn én op die manier ook klaargestoomd voor de toekomst.
In een eerste fase werd er gezocht naar een definitie van de activiteiten. Al snel bleek dat het oude ‘Algemeen bouwbedrijf bvba’ niet helemaal meer de lading dekt. Een nieuwe structuur werd op poten gezet met ‘bouw & interieur’ als baseline.
In een volgende stap werd het logo aangepakt. Met respect voor de geschiedenis van het bedrijf en de herkenbaarheid van het ‘oude’ logo werd er gezocht naar een nieuwe en fris elan. Na een hele reeks veréénvoudigingen en eliminaties van overbodige elementen zijn we gekomen tot een strak en hedendaags duotoon logo.
Uniform in uniform
De volledige communicatie werd uitgewerkt, van werfdoeken en werkkledij tot wagenbestickering, affiches en advertenties. Ook online werd er uiteraard gezorgd voor een uniforme uitstraling door de website en social media te stroomlijnen in de nieuwe huisstijl.
Tot slot werd er ook aan de werknemers gedacht. Zij zijn nog steeds het kloppend hart van dit familiebedrijf. Het is dan ook cruciaal dat zij deze waarden mee uitdragen. Behalve op vrijdagavond, dan mag het net iets losser. 😉